Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

30 August 2009

# kasihku abadi #




kamar hatiku sekian lama...

suram dan sepi kekosongan..

aku mencari insan sejati..

tuk menemani hidupku..


adam dan hawa diciptakanNya..

disemai rasa kasih sayang..

agar bersemi ketenangan dan kedamaian..

di hati...


ku harap hanya keikhlasan..

dan ku rindukan keramahan..

aku inginkan kemesraan..

berkekalan berpanjangan...


mengasihimu di kasihi..

menyayangimu di sayangi..

merindui dan di rindui..

saling mengerti di hati...


biar hilang kabus di wajahku..

biar tenang resah di dadaku..

terimalah serta kabulkan harapan ini..

oh tuhan...


ku melafazkan kata penuh makna..

bersaksi tuhan yang maha pemurah..

hidup mati jodoh pertemuan di tentu Allah Yang Esa..

perkenankan hasrat di hatiku..


moga impian kan dirahmati..

dipertemukan lelaki sejati..

susah dan senang sama harungi..

demi cinta yg hakiki...

10 August 2009

10 PALING BERACUN DAN BERBISA DI DUNIA..

1- BOX JELLYFISH

2- KING COBRA

3- MABLED CONE SNAIL

4- BLUE-RINGED OCTOPUS

5- DEATH STALKER SCORPION

6- STONEFISH

7- THE BRAZILIAN SPIDER

8- INLAND TAIPAN

9- POISON DART FROG

10- PUFFER FISH

KOLAM AIR PANAS YG CANTIK..

SUBHANALLAH!!..sungguh cntik ciptaan ALLAH S.W.T...aku sgt teruja bila melihat kolam air panas yang sgt cntik ini...lalu aku save gambar ni dan aku nak tunjuk kat korang...jom kita tgok keunikan dan kecantikan ciptaan ilahi ini...kolam ni diberi nama 'Morning Glory Pool' yang terletak di tanah lapang di US..








2 SUNGAI BERCANTUM MNJADI AIR LAUT..




Gambar di atas adalah gambar laut di Cape Town, Afrika Selatan. Air laut tersebut sebenarnya adalah cantuman dua sungai yang bertemu di laut. Apa yang menariknya kedua air tersebut mempunyai dua rasa yang bertentangan dan kedua jenis air tersebut tidak boleh bercampur!Inilah kekuasaan Allah, dan ada dinyatakan dalam Al-Quran.

YAHUDI GUNA 5F UNTUK HANCURKAN ISLAM!!

Mereka (Yahudi) akan merasa puas hati jika ada di kalangan selain mereka khususnya orang-orang Islam tergelincir daripada kebenaran Islam, sekurang-kurangnya mereka boleh mendabik dada bahawa bukan Yahudi sahaja yang masuk neraka, orang-orang Islam juga turut masuk neraka. Inilah kejayaan yang besar buat mereka kerana berjaya memesongkan umat Muhammad.

F pertama ialah filem..

Umum mengetahui bahawa Hollywood adalah milik Yahudi malah menjadi teras kepada kekuatan ekonomi Amerika, terlanjur mereka menjadi jahat, cara untuk menjadikan bangsa lain agar menjadi jahat seperti mereka ialah dengan menerbit, mencipta serta mengeluarkan filem-filem yang berunsur lucah yang digilai oleh kumpulan remaja.

Mengapa tidak, filem-filem Melayu juga tidak kurang di pasaran dengan menayangkan jalan cerita yang menggambarkan bahawa orang Islam boleh bercampur gaul secara bebas antara dua jantina yang berlainan, filem seperti Akhirat, Gubra, Mukhsin, Sepet, Anak Halal, KL Menjerit dan bermacam-macam lagi menyaksikan percampuran bebas antara pelakon lelaki dan wanita, terdapat juga filem yang menggambarkan orang Islam melawan takdir Allah, sihir dan yang boleh menggugat akidah.

F kedua ialah famili..

Yahudi turut memastikan agar anggota keluarga di kalangan orang Islam boleh hidup bebas, isteri boleh berpasangan dengan suami orang lain, suami pula boleh bersama isteri orang lain, pasangan suami isteri boleh menari-nari di khalayak ramai tanpa perasaan segan silu seperti dalam rancangan Sehati berdansa.



Anak-anak gadis atau isteri-isteri membuka aurat di hadapan bukan mahram mereka menjadi trend hari ni, di mana para bapa atau suami tidak merasa cemburu dengan gelagat orang-orang yang di bawah jagaan mereka, kehidupan keluarga menjadi kalut denagn sebab Islam tidak menjadi pegangan hidup yang sempurna.

F ketiga ialah fesyen..

Perkara ini juga menjadi trend yang digilai oleh golongan wanita dari segenap peringkat umur, trend fesyen pakaian remaja perempuan yang menampakkan pusat dan berpakaian ketat tidak lagi menjadi pelik pada hari ini, tindakan itu sebenarnya kejayaan bagi Yahudi yang telah mencipta fesyen-fesyen pakaian menjolok mata.

F keempat ialah fun..

Sekarang,banyak hiburan yang ditayangkan di media massa.Contohnya seperti di malaysia,oim,gangstarz,akademi fantasia,mentor,oolala,dan banyak lagi.Itu semua adalah pengaruh Yahudi kepada kita dan anak-anak muda di malaysia.


F kelima ialah food..

Tindakan zalim dan kejam Yahudi menyerang rakyat Palestin, telah membuka mata umat Islam seuruh dunia bahawa mereka perlu memboikot barangan mereka khususnya yang melibatkan bahan-bahan makanan seperti KFC, Mcdonald dan lain-lain.


07 August 2009

Selsema Babi...membimbangkan..

aku pakai mask msa nk balik k.L.. hehe..

Assalamualaikum..pada 4 ogos 2009..aku n kwn2 serumah mengikuti seminar ekonomi islam di dewan santapan...keluar je dr dewan tu..kitorg bercadang nk jln2 kat gerai2 pesko..(biasa lah pompuan..keje nk menjoli je..hehe..)eh2..bkn nk menjoli..tp nk usya2 je..x sempat lg nk jln kat gerai2 tu..kitorg dgr pengumuman...kuin ditutup selama seminggu..pesko di hentikan...lbh 100 org disyaki..hah?terkujat kitorg..x jd nk menjoli..bz call adik aku...yg dia pon bz call mak aku kat k.L..kami berbncang..nk balik la..kan..apalagi..sblm maghrib..aku n kiah p shahab..amik tiket utk pg esk blik k.L..yela...bila lg nk balik...huhu..aku dah plan dgn kiah..nk blik 20 hb nnt naik keretapi..dah berangan nk puasa di rumah dgn mak,ayah n adik2..yelah..dah 4 thn x puasa dgn family..sedihnya..tp nk buat mcmna..allah dah takdirkan blik awal..tu pon aku brsyukur blik dlm keadaan sht tubuh bdn..x da tnda2 H1N1 tu..mcmna la dgn yg kna tu..kesian kat dorg...ada plak..aku trima sms dr sape ntah..katanya akidah bt isa..kritikal...H1N1 positif..dah msuk icu..virus tu dah serang jntung dia...ya allah..takutnya..berdoa jela..moga allah slamatkan dia...x mau la apa2 yg lbh teruk brlaku kat dia...

sebelum ni kan...aku anggap remeh je H1N1 ni..tp bla aku pnya kolej kna..baru aku risau..huhu..apapun..buat kwn2 sume..lps ni..nk pg tmpt2 yg sesak..terutama station bus..putra lrt,kat mna sja yg rmai org dok sesak2..jgn pg..kalo nk pg gak..pkai topeng..jgn buat relax je..ok...smoga allah hindarkan hamba2nya dr pnyakit ni...sbb pnyakit ni dtg dr binatang yg haram...ok..jaga ksihatan diri kita...

korang baca la doa ni...moga allah hindar kan kita dr penyakit ni..