Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

07 August 2009

Selsema Babi...membimbangkan..

aku pakai mask msa nk balik k.L.. hehe..

Assalamualaikum..pada 4 ogos 2009..aku n kwn2 serumah mengikuti seminar ekonomi islam di dewan santapan...keluar je dr dewan tu..kitorg bercadang nk jln2 kat gerai2 pesko..(biasa lah pompuan..keje nk menjoli je..hehe..)eh2..bkn nk menjoli..tp nk usya2 je..x sempat lg nk jln kat gerai2 tu..kitorg dgr pengumuman...kuin ditutup selama seminggu..pesko di hentikan...lbh 100 org disyaki..hah?terkujat kitorg..x jd nk menjoli..bz call adik aku...yg dia pon bz call mak aku kat k.L..kami berbncang..nk balik la..kan..apalagi..sblm maghrib..aku n kiah p shahab..amik tiket utk pg esk blik k.L..yela...bila lg nk balik...huhu..aku dah plan dgn kiah..nk blik 20 hb nnt naik keretapi..dah berangan nk puasa di rumah dgn mak,ayah n adik2..yelah..dah 4 thn x puasa dgn family..sedihnya..tp nk buat mcmna..allah dah takdirkan blik awal..tu pon aku brsyukur blik dlm keadaan sht tubuh bdn..x da tnda2 H1N1 tu..mcmna la dgn yg kna tu..kesian kat dorg...ada plak..aku trima sms dr sape ntah..katanya akidah bt isa..kritikal...H1N1 positif..dah msuk icu..virus tu dah serang jntung dia...ya allah..takutnya..berdoa jela..moga allah slamatkan dia...x mau la apa2 yg lbh teruk brlaku kat dia...

sebelum ni kan...aku anggap remeh je H1N1 ni..tp bla aku pnya kolej kna..baru aku risau..huhu..apapun..buat kwn2 sume..lps ni..nk pg tmpt2 yg sesak..terutama station bus..putra lrt,kat mna sja yg rmai org dok sesak2..jgn pg..kalo nk pg gak..pkai topeng..jgn buat relax je..ok...smoga allah hindarkan hamba2nya dr pnyakit ni...sbb pnyakit ni dtg dr binatang yg haram...ok..jaga ksihatan diri kita...

korang baca la doa ni...moga allah hindar kan kita dr penyakit ni..

No comments:

Post a Comment