Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

14 June 2011

:: KEM TQTC PERTENGAHAN TAHUN 2011 ::






ALHAMDULILLAH....11/6/2011 tamat 2 sesi kem MAAM TQTC di Nur Lembah Pangsun Hulu Langat Selangor....walaupon x ramai mcm kem akhir tahun..tp kemeriahan tetap dirasai..dengan gelagat2 adik2 peserta kem yg pelbagai...ada yg menceriakan,ada yg merumitkan dan ada yg menyedihkan..apapon,...2 minggu cukup mengusik hati kewanitaan ini..mungkin kerana menanggung amanah dr ibubapa peserta kem..entah kenapa...kem kali ini aku sgt2 tersentuh..bila aku dah lepaskan kemarahan,aku menangis..mungkin kerana aku x sanggup atau aku rasa bersalah pada mereka..apapon aku sayang semua adik2 kem..doaku,agar mereka terus istiqamah dlm kehidupan muslim sbagai anak2 yang soleh dan solehah..amalkan apa yg mereka dapat di kem..x banyak,sedikit pon sudah memadai...moga AL-QURAN jadi budaya hidup kita..luar biasa hebat!!

No comments:

Post a Comment