Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

30 July 2009

MARWA AL-SHARBINI...syahid mempertahankan hijabnya..

Marwa dan anaknya..
Marwa Al-Sharbini, seorang muslimah yang mati syahid mempertahankan auratnya di German. Terharu betul bila aku baca kisah Marwa. Tambah terharu bila perbandingan dibuat dengan sambutan kematian Michael Jackson. Aku pun hampir tenggelam dgn kisah kematian MJ dan tak sedar akan kematian Marwa seorang syuhada'..


Aku sedih, bkn sbb kematian MJ yang dipuja jutaan orang di dunia. Tp aku sedih, sbb pada waktu yang sama, berlangsung pengebumian seorang muslimah yang Insya Allah menjadi seorang syahidah krn mempertahankan hijabnya. Marwa Al-Sharbini, seorang ibu yg m'punyai sorg anak yang sedang mengandung tiga bulan, mninggal akibat ditikam sebanyak 18 kali oleh seorang pemuda Jerman keturunan Rusia yang anti-Islam dan anti-Muslim.
Ribuan orang di Mesir yang mengiringi jenazah Marwa ke pengebumiannya , mmg tak byk orang yang menangisi pemergian Michael Jackson. Marwa hanya seorang ibu dan bukan penyanyi hbt sprti MJ. Tapi pemergian Marwa adalah lambang jihad seorang muslim. Marwa mempertahankan harga dirinya sebagai seorang Muslimah yang mematuhi ajaran agamanya sehingga dia kehilangan nyawa.

Marwa ditikam di mahkamah Dresden, Jerman. Alex W menikam Marwa berkali2 shingga dia syahid akhirnya.Suami Marwa cuba melindungi Marwa..ttpi terkena tembakan dan kini berada di hospital..


marilah sama2 kita sedekahkan al-fatihah buat Marwa Al-Sharbini dan jadikan kisahnya sbgi 1 contoh..betapa kuatnya iman seorg muslimah mempertahankan maruah agamanya..jua agama kita semua..Marwa...kau srikandi mirip srikandi islam dahulu mashitah & sumaiyah..moga kau di tmpatkan bersama2 para syuhada'..amin...

No comments:

Post a Comment