Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

02 February 2012

::Hidup adalah UJIAN membuat PILIHAN::

kadang2...kita tak perasan yang kat depan mata tu,istimewa..kita abaikan dia..tak hiraukan perasaan dia..rupanya..dia ada harapan yang tinggi dengan kita..

kadang2...kita tak perasan yang jauh perhatikan kita,kita anggap biasa saja..sebab tak tau apa2..bila dia datang meminta..kita terus terima dia..sebab anggap tak ada sapa2..itu pilihan kita..

apapun..bila dah ke depan..dah tak boleh nak undur balik,sebab yang didepan adalah harapan,yang kebelakang adalah kenangan..yakin dengan pilihan yang dihadapan..untuk menggapai impian..yang menjadi kenangan sekadar dalam ingatan..

sekali kau hadir dalam hidup sebagai kawan..selamanya kau adalah kawan..moga berkekalan tali persahabatan..teruskan perjuanganmu wahai teman..moga bertemu bunga idaman..
kesimpulan: kalau suka kat seseorang dan berkenan nak buat calon isteri..cepat2lah bagitau,jangan tunggu lama2..kalau tak anda gigit jari..melepas..perempuan susah nak faham,kena terus terang..tak payah nak bermadah panjang2...direct saja..kan senang..insyaallah,kalau perempuan tu yakin dengan anda,dia pasti akan terima...yang penting kena berani dan pantas bertindak..moga semua dapat jodoh yang baik2...insyaallah..wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment