Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

30 January 2012

::Wajah-Wajah FASILITATOR TQTC::



TQTC 2011




TQTC 2011



TQTC 2010



TQTC 2009


ALHAMDULILLAH..dah 3 tahun saya bersama dengan TAHSIN AL-QURAN TRAINING CENTRE (TQTC)..insyaALLAH,.jika diberi ruang dan masa,saya akan berada lagi di TQTC untuk tahun ke-4 ..3 tahun di bidang consultant bukan 1 jangka yang boleh di anggap 'master' dalam bidang ini..tetapi masih perlu banyak mencari dan belajar tentang makna 'motivasi' kehidupan bagi mendapatkan sebuah pengalaman yang sangat berharga..

"Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya." ~ Albert Camus

Ya! kita tidak akan boleh mencipta sebuah pengalaman tanpa kita menghadapinya..bersusah-payah,bertungkus-lumus,bersakit-sakit dan segala macam keperitan harus dihadapi sebelum mencapai sebuah pengalaman hidup yang lebih bermakna..

Pengalaman guru terbaik untuk mencapai sesebuah kejayaan..tanpa pengalaman kita tidak akan MAHU dan TAHU erti sebenar perjuangan,kalah dan menang..Alhamdulillah...dari kosong pengalaman mendidik,memimpin dan mentarbiyah..akhirnya terisi sedikit rasa tanggungjawab dan makna memikul amanah mencorak anak bangsa seagama walaupun tidak sepenuhnya..hilang sikit demi sedikit sikap marah yang keterlaluan..diganti dengan sikap ramah dan kasih sayang..subhanallah...indahnya tarbiyah dengan kasih sayang..

inilah wajah2 sahabat yang sama2 berganding bahu memikul amanah di TQTC..inilah ukhwahfillah yang terjalin tanpa paksaan..inilah wajah2 yang menjadi penguat semangat dan penghibur kala duka dan lemah semangat..inilah sauadara2 saya yang saya kasihi tanpa halangan..kerana kami berukhwah kerana perjuangan dan dakwah di jalan ALLAH SWT..

Moga ALLAH sentiasa pelihara hati2 kita ke arah jalan yang diredhaiNYA..dan kita dapat teruskan usaha dakwah dan perjuangan dalam mendidik anak bangsa dan agama mengenal dan mengamalkan hidup berlandas AL-QURAN dan AS-SUNNAH...ameen...

"UKHWAHFILLAH...BERTEMU DAN BERPISAH KERANA ALLAH''

No comments:

Post a Comment