Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

10 November 2009

~ bUkU oH bUkU ~



Minggu sebelum exam...sy sempat singgah kat pustaka Darul Salam...sy usya2 buku kat rak..konon2 nak ambik novel ..tp x jd...jln2, round2, akhirnya jumpa buku ni...INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT..sy penah tgok..kwn2 sekuliah mengendong buku ni..tp x penah nk amik tau apa isinya...akhirnya sy memilih utk membelinya..harga sebenar rm55..tp, mungkin sbb sy berstatus pelajar..dptla beli buku tu dgn harga rm50...buku tulisan Dato' Ismail Kamus ni sgt2 menarik..semua perkara fardhu ain, sunah...dari kita lahir sampai kita mati, doa2, niat2.. semua ada..x rugi kalau semua memiliki buku ni..mmg menarik dan best!!...boleh bawa ke mana saja..mmg semua wajib miliki buku ni...dan antara buku lain yg sy dah beli dlm tahun ni, termasuklah SALAH FAHAM TENTANG ISLAM, DI BAWAH NAUNGAN CINTA dan paling best...NOTA HATI SEORANG LELAKI...walaupun buku ni utk orang lelaki...tentang hidup lelaki...tapi x salah perempuan juga membacanya...kerana sy juga punyai adik lelaki, ayah dan bakal mempunyai suami dan anak..(hehe)..apapun...jgn segan singgah kedai buku atau pustaka Darul Salam ye...




No comments:

Post a Comment