Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

25 November 2009

~ SiBuK ~

Salam buat yg mengunjungi entry sy kali ni...harap kalian sentiasa dalam rahmat ALLAH SWT selalu...mungkin ini c0retan terakhir utk bulan ni...kerana sy akan 'busy' selama 4 minggu tanpa membuka ruangan coretan hati ini....
Esok..27 Nov 2009 bersamaan 10 Zulhijjah 1430H...adalah hari raya aidul adha...Di kampung,.siti dah sibuk menganyam ketupat..dan aku hanya membantu sikit2...apa yg terdaya..hehe(ayat budak malas)..dan esok juga...ada kenduri aqiqah dan berkhatan berganding 3 keluarga besar...keluarga kami(hj elias),keluarga tok cik(hj zakaria)& keluarga tok ngah(hjh habsah)..memang raya haji kali ini meriah sgt...tetapi...tidak bg aku..=(...semua pulang ke kampung...p.njang dan p.teh pun pulang...walaupon terpaksa belanja mahal utk pulang dgn fligt dari sabah..p.njang baru dapat baby pempuan baru...Hasna Ilmuna Al-Hanin...nma dia panjang bukan main...ada yg nk panggil hasna...muna...ilmuna..hanin...whateverla..nma dia semua tu...yang pasti aku sedih...tp sedih x la sampai menangis teresak2 kan...yela..raya kali ni...mak ayah x de...pastu.............
malam tu lak...aku kena balik K.L dah..kenapa malam tu jugak?ha..meh aku citer..aku kena panggil jadi fasilitator kat Taman herba,sungai congkak, selangor..Kem TQTC..bawah ustz Nasir dan ustazah Asni...siapa mereka?kalau nk knl dorg ni..tgok kat list blog pilihan ada link TQTC..baca kat situ...heheh..pagi 28 Nov 2009 aku dah kena pegi kem tu...coz esoknya budak2 dah datang...hmm...akur dgn perintah....
aku akan balik K.L sorang2..malam lak tu...kena wat berani+cepat....x kemas apa lg kat umah..sampai2 kena terus berkemas...apapun...doa2lah segala urusan berjalan dgn lancar..mungkin aku akan busy kat sana..x sempat nk jaga adik2 aku kat kampung..(kakak mithali kononnya)..
buat kawan2 ku..jangan jeles aku dapat pg kem jd fasi...korg duduk jela kat rumah ye...hehehe..sem depan kita jumpa lg....smoga kita najah dalam imtihan sem lepas...amin...

No comments:

Post a Comment