Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

28 December 2009

~ JARIKU BENGKAK ~


selerak...

jari sape ni?


27/12/09....knapa dgn tarikh ni ye?....di bwh tajuk jariku bengkak...hmm...knapa ye...heheh...baiklah..ni bukan citer sedih ke lucu ke ape2 la...cuma citer diri sendiri...dicipta sendiri oleh diriku...heheh...pada tarikh ni....aku mempunyai 1 mood yg luar biasa...mood ape agaknye ye...mood......nk jahit tudung....huhu....walau apapun korang nk buat andaian...aku tetap nk citer gak...hahah...aku rasa mcm bleh kot masuk dlm book of record....bleh ke hah??hmmm..

aku telah berjaya memotong,dan menjahit 12 tudung labuh...smua tu milik aku,adik aku dan teman serumah aku...dahsyat btol...first time aku buat sebanyak tu...tu yg aku sedikit kecoh..hahah..masing2 nk buat tudung labuh baru...tahun baru...azam baru....heheh...dari pukul 4 ptg sampai 11 mlm..fuh.....jari aku sampai bengkak...terpaksa tampal plaster luka utk lapik jari supaya x rasa sakit....alhamdulillah...aku ada mood nk jahit...kalo x de mood..aku rsa x jd tudung tu...sbb ada 3 tudung aku simpan dari sem lps lg...baru jahit...aku rasa rumah aku masa tarikh ni,mcm kedai jahit lak..heheh..semak giler...

apapun...sgt senang hati bila dah siap jahit...kiah tolong layur tudung2 tu,...mujur dia tolong..kalo tggu aku layur...maybe pkol 12 baru siap...hmm...di tahun baru hijrah ni....smua pasang azam baru...niat baru...nak berubah...dari semua aspek....nk lebih berusaha dlm pelajaran...dalam ibadat,dalam segala hal...insyaallah...smoga niat tu mendapat pahala dr allah...niat nak hijrah dari yg x elok kepada yg lbih elok....hijrah menuju kecemerlangan....dunia dan akhirat...moga tahun baru ni...aku bersemangat seperti semangatnya aku jahit tudung2 tu....yang penting....SEMANGAT DAN BUAT!!!...bak kata sorang kawan...semangat 800...walaupun aku x paham apa itu semangat 800....mungkin dia je paham maksud tu...hehe...k lah....nk beredar dulu...jumpa lagi di entry akan datang....see u all again....=)

No comments:

Post a Comment