Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

15 December 2009

~ PENGALAMAN DAN UKHWAH..KENANGAN TERINDAH ~


ustaz nasir dan ustzh asni...

bersama ustzh asni...



riadah.....

fasi2 lelaki...

bersama nenek(mak ustzh Asni)..

makan besar....

peserta kem..

fasi2 pompuan,..

peserta kem...
kelas al-quran..

Salam buat semua yg melawat entry sy kali ni..kali ni..sy ingin berkongsi cerita...suka duka pahit manis perjuangan selama 17 hari di 1 tempat yg penuh dgn ilmu, kasih sayang, ketenangan dan keceriaan...mari ikuti cerita sy ini....

29 nov-15dis 2009..sy mengikuti 1 kem al-quran ala madrasah sebagai fasilitator merangkap tenaga pengajar di kem itu..di gelar ustazah anis..bermulalah tugas sy mendidik peserta kem ini mengaji al-quran, tajwid dan fardhu ain..sepanjang berada di kem..sy sgt gembira, ceria disamping peserta kem, barisan fasilitator merangkap teman seperjuangan, gelak ketawa..dan ustaz nasir ustazah asni yg sporting...dari pg sampai lah ke ptg...sentiasa ada aktiviti...bahkan...x jemu apabila para fasi lelaki yg suka membuat peserta ketawa...kami di fahamkan..bahawa kem ini kem yg mendidik peserta dgn kasih sayang..bukan dgn kekerasan...benar...apabila peserta dididik dgn kasih sayang..hati yg keras boleh dilembutkan....itu yg berlaku di kem ini..

istimewanya kem ini adalah suasana dan ukhwah yg ada di dalamnya...sy dapat rasakan 1 talian ukhwah yg sgt kuat di kem ini...ramai peserta mengatakan pada sy...kem ni berbeza dgn kem lain...mmg berbeza...kalau nak tau apa bezanya...sertailah kem ini...hehe..apa yg manis...setiap yg berlaku terkesan di hati...apa yg diusahakan berjaya mendidik....walau penat...x jemu memberi ilmu..itulah kekuatan fasi di kem ini...buat teman2 seperjuangan...barisan fasi...ustaz basya, ustaz am, ustaz jauhari(joe), ustaz latiif, ustaz akmal, ustaz hazim, ustaz hanif, ustaz afizi, ustaz bazlee, ustzh mas amiza, ustzh farhana, ustzh azah, ustzh athirah....kalian membuat hatiku ceria..sgt terhibur dgn lawak jenaka, dan alunan nasyid dan lagu dari bunyian alat muzik yg kalian mainkan..ukhwah antara kita terjalin tak sampai sehari...bahkan kita sgt mesra dan serasi...bekerjasama dlm 1 platform dakwah Al-quran yg ustazah dan ustaz bawakan...
tentu ramai yg sudah mengenali Ustazah Asni...krn ustazah mengendalikan program KALAMULLAH dan KHAZANAH DARI SYURGA di astro oasis...dan skarang menjadi mentor kpd anak2 muda dlm rancangan ADIKKU RTM..dan yg terbaru..ustazah akan menggantikan ustazah fatma zahra dalam USRAH TV9 tahun 2010..(kesian naufal...kena tinggal lagi dgn nenek..)..Ustaz Nasir pun apa kurangnya..ceramah sana sini...tp x la se'busy' ustazah asni...selalu jgk ada kat kem...

disini...sy dapat keluarkan ilmu yg sy ada...ilmu al-quran(tahfiz),tajwid dan fardhu ain...bahkan...apa yg sy lupa,..sy berusaha mengingatinya kembali...sekurang2nya...cuti sy terisi dgn sesuatu yg berfaedah...sy menganggap peserta kem sbgai adik2 sy...dimana melayan kerenah mereka seperti melayan adik2 sy...apabila ustaz2 memberi tazkirah,nasihat,..sy turut terkesan...tersentuh dgn apa yg mereka sampaikan...tahniah ustaz basya dan ustaz am..kalian sgt hebat...mereka telah mendidik hati2 peserta yg keras...tersentuh apabila mereka bercakap tentang diri kita dgn tuhan...di tambah dgn sedikit slot bersama ustazah asni dan ustaz nasir...kem ini bertambah meriah...meriah dgn ilmu...sarat dgn peringatan dan nasihat...walaupun ustazah asni sgt busy dgn shooting sana sini...

buat peserta kem, merangkap pelajar2 ustazah...ustazah rindukan suasana yg lalu...kenangan bersama kalian tak kan ustazah lupakan...lebih2 lg..anak murid ustzh..natasha, nadia, shafiqah, najwa, qistina qari, amelia, sufhia, farrah ain, fatin, qistina baderulhisyam,dan edda nur nadia..jgn nakal2...ingat pesan ustzh...

terima kasih ustaz nasir dan ustazah asni...krn memberi kepercayaan mendidik peserta kem..ustaz n ustazah mmg best...kem ustaz ustazah adalah yg terbaik...moga sy dapat mengukir kenangan lg di kem motivasi al-quran ala madrasah ini...see u all again....tomorrow....miss u all....

No comments:

Post a Comment