Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

17 February 2010

:: MENG'sibuk'KAN DIRI ::

::sekadar hiasan::



Salam perjuangan wat semua pengunjung coretan hati ini....alhamdulillah..jejariku masih mampu mencoret..walaupon aku sebenarnya sudah tiada daya..untuk mencoret..huhu..terima kasih masih sudi membaca coretan hati ini..kali ni..aku ingin memberitahu..atau mengkhabarkan..atau menceritakan..bahawasanya...aku akan berhenti seketika dalam mencoret di dlm coretan hati ini..mungkin lama..dalam sebulan,2 ni(hehe)...

kerana apa??kerana aku nak mengsibukkan diriku yg malas ini..dgn membuat nota, menghafaz nota2, mengulang 6 juzuk AL-QURAN..dan menumpukan segalanya pada pengajian utk semestar ini...aku dah x de masa lagi....dah x cukup utk mengejar masa yg berbaki ini..aku nk bangun balik....dari kegagalan aku semestar lepas....sangat mengecewakan diriku...aku nk tumpu betol2....

'' demi masa..sesungguhnya manusia berada di dalam kerugian..melainkan org2 yang beriman dan beramal soleh..serta saling nasihat-menasihati untuk kebenaran dan kesabaran...''

aku nak lupakan si dia..buat sementara waktu....ngee~sepatutnya aku bersyukur...kerana dia bukan lelaki yg suka bermain mesej(kat henset)...bukan jenis suka bergayut....(memang brtentangan dgn aku..hehe)...dulula...sekarang..x dah..,sbb tu...sekarang,.aku rsa bebas...x penat nak membalas mesej2...hehe..atau mengangkat phone..bergayut berjam lamanya...seperti pasangan2 lain..hehe...(jgn marah sape terasa..).....walaupon jauh....terpisah antara 2 benua..aku di sini..dia di bumi kinanah sana....tetap juga menghubungi...sebulan sekali...dlm 1 jam sahaja....sekejap kan??...aku cuba ikut rentak dia...alhamdulillah..sekarang aku dah bleh trima...(walaupon kdg2 m'berontak jgk..hehe)..dulu,aku marah2..x suka...sekarang aku memahami..dia sgt2 mementingkan ilmu....aku cuba faham itu..dalam msa yg sama..sgt menyayangi aku...hehe..[yeke??]..ntahlah....katanya,.walaupon dia jarang menghubungi aku..x semestinya dia melupakan aku...selalu dia ingtkan aku...sabarlah...akan tiba saatnya nanti...hurmm...[akur..]

dan...sekarang aku pulak nk tumpu pada ilmu...nk tebus balik yg lepas2...aku akan mengsibukkan diri ini....sesibuk dirinya di sana....( x la seteruk dia..)dah2....mengarut lebih neh!!!..hehe[sekadar tambahan,tiada dlm skrip]

apapon.....kita sama2 berdoa...agar diberi kejayaan atas apa yg kita usahakan....usaha dlu....berdoa..tawakal....dan nantikan hasilnya....trima seadanya....apa yg trjadi....hasilnya ok....alhamdulillah....hasilnya x ok....trus berusaha.....itu yg aku selalu ingtkan diriku...yg kdg2...lalai dan leka....x serius....akhirnya membawa penyesalan....sama2lah kita mengsibukkan diri kita dgn perkara2 yg berfaedah...utk masa depan kita...jgn toleh belakang...melihat kegagalan yg lalu....langkah terus ke depan....melangkah dgn maju....

' YA ALLAH...permudahkan aku dalam menuntut ilmu.......dan segala yg aku lakukan dgn niat keranaMU...amiinnn.....'

akhir kalam....aku memohon maaf...diatas segala kesilapan...keterlanjuran kata atau sebagainya...kerana...aku manusia...tidak sempurna..maafkan aku..aku mengharap kemaafan dari semua shbt2 ku....secara langsung atau tidak...semoga kita berjaya untuk islam...sekian dariku....utk coretan hati ...buat kali ini...

No comments:

Post a Comment