Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

08 February 2010

~ SaNaH HeLwA yA AniS ~

kek besday yg sangat simple...


salam wat pengunjung coretan hati ini...dah lama nampaknya aku tidak mencoret...x de mood nak coret2...4 februari lalu..aku menyambut ulang tahun kelahiran aku yg ke-22 tahun...waa...dah tua...tapi awet muda lagi..hehe..hurmm...

macam x caye lak aku kini sudah berusia 22 tahun...rasa macam baru semalam berpakaian sekolah lagi...dah tua dah aku neh...22 tahun..dah bleh kawen orang tua2 cakap...orang muda pon cakap gak...hehehe...x lama lagi...abis belajar...pastu keje jap...pastu...KAWEN...hehe...sejak dah berusia 22 ni..asyik sebut about kawen je...kalo mak dengar..mak akan kata..
'' gatai hg ni "...hehe...x la..mak x kata mcm tu...mak kata...cari imam...hoho...makna kata..hafiz quran laa..x pa mak..nanti anakanda cari...mak just bg restu je...hehehe..
apa laa...dah melalut kat mna dah...well2x....dah 22 tahun kan...pikir2...apa perlu buat...ubah perangai..jadi lebih matang...lebih serius dalam semua keje...x leh main2 dah...malu kat adik2...hehe..

"sebaik2 kamu adalah yang panjang umurnya serta baik amalannya..." penah dengar x ayat ni??hurm...betoila ayat ni...kalo umur panjang tp x berbuat kebaikan buat pe kan...ayat tu jadi tarbiah buat diriku yg sangat lalai dgn kedoniaan ni...ya ALLAH...22 tahun DIA beri aku bernafas free....tanpa minta bayar apa2...x penah sekali pon DIA tarik oksigen yg free ni..tapi apakah aku bersyukur atas smua tu??ya ALLAH...hamba lalai ya ALLAH...DIA bg semua keperluan pada kehidupanku...ibubapa..ahli keluarga..kawan2...harta benda...tapi apakah aku selalu bersyukur atas kurniaanNYA itu??lekanya aku...leka dgn buaian dunia...

mak ayah...anak kalian dah dewasa...trima kasih menjaga anakmu ini sehingga 22 tahun...dari tangisan pertama,.merangkak,bertatih,.berjalan,..berlari,.melompat....dan akhirnya...menjadi seorg gadis...berusia 22 tahun...menyediakan segalanya buat anak kalian ini...x pernah jemu memberi nasihat,.kata2 semangat,..dan sentiasa mendoakan anak kalian ini..

hehe...sampai bab mak ayah jd sebak..nape ntah...apapun...dgn umur yg brtambah ni...aku lebih matang dalam segala benda yg aku lakukan..lebih profesional...hehe...tingkatkan prestasi...kurangkan kontroversi...

akhir sekali...selamat hari lahir anis madihah yg ke-22 tahun....hehe..dan trima kasih wat semua kawan2 yg wish my besday....i love u all my frens.....

No comments:

Post a Comment