Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

21 June 2010

::. KEM SPIES BELIA .::




SALAM buat pengunjung coretan hati ini...kali ini aku nk cerita plak 1 lagi kem yg aku join baru2 ni...18-20 jun 2010 aku di panggil utk join fesi di HAY RESORT,SABAK BERNAM,SELANGOR...KEM SPIES BELIA anjuran kerajaan negeri selangor dan diselia oleh aljaroom mantop training & consultancy(under ustz zamri mantop,en.zaidi,& ustz fauzan madzlan)...perjalanan yg jauh....sbb aku menaiki putra lrt ke KLsentral,amek lak ktm ke rawang,dan ke sabak bernam bersama kak hajar,naseer & shurahbil dgn kereta proton wira milik ustz fauzan di pandu oleh shurahbil....^_^ perjalanan yg penuh bermakna & seronok...sesampai di hay resort,kami ber-4 mengisi perut mkn di restoren berdekatan..sambil sembang2 kosong tanda kami sudah mnjadi rakan tugas....hehe..mkn free~~
sampai di penginapan yg agak selesa...berhawa dingin,..agak x serabutla....hehe...apapon,...niat bkn nk bercuti atau nk seronok2...just nak menimba pengalaman & ilmu motivasi dlm sesebuah kem...mengenali kak hajar,naseer & shurahbil tidaklah payah sama seperti rakan2 kem yg sebelum2 ni juga...itulah salah 1 yg aku suka kat kem...cpt mengenali seseorg tanpa rasa segan silu...baru serasi dlm setiap tugasan sbgai fesi....^_^

kem SPIES BELIA...stand diatas S=spiritual,P=pysical,I=intelectual,E=emotional,& S=social...dlm melahirkan belia yg mempunyai nilai2 spies...membina modal insan cemerlang...aku suka mendengar,trainer2 memberi ilmu berpandukan spies...agak menarik & bermotivasi...sedikit sebanyak aku juga dpt menambah ilmu,semangat dan membina spies diriku sendiri...alhamdulillah.....krn dpt mengikuti kem tu walaupon bkn sbgai peserta...inilah cetusan idea kepimpinan pakatan rakyat dlm melahirkn generasi yg cemerlang di negeri selangor..aku rasa,..negeri lain juga patut mengadakan kem seperti ini...

yg menariknya...kem ni percuma....selesa....semua dpt...hanya pergi mendengar & menadah ilmu je....sgt bertuah belia selangor....yg x join memangla sgt rugi......kem yg bagus,..free....adoyaiii....mmg bestla bebudak tu....apapon....yg sgt penting,...moga adik2 peserta kem spies dpt mempraktikkan ilmu yg didapati di kem spies...dan dpt mnjadikan 1 platform utk trus memajukan diri....

last....syukran pd kak hajar,..kerana mengenalimu seminggu seperti mengenalimu 10 thn yg dulu...seterusnya,ustz fauzan & hj zul...memberi kepercayaan kpdku sbgai fesi di kem dorg..naseer & shurahbil...menjadi rakan setugasan...dan sudi bwk kitorg dgn kereta proton wira...jauh gak...mcm balik kampong je...^_^.. kem spies memang bestlah!!
wallahua'lam~~













No comments:

Post a Comment