Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

09 June 2010

:: MEMORI KEM REMAJA SOLEH ::









SALAMESRABADIKHLASAYANG buat semua pengunjung coretan hati ini...sudah agak lama x mengupdate sarang coretan hati ini...dah ada sedikit sawang yg perlu dibuang...^_^ ~~ KINI,..blog aku dah jadi kaler hijau...petanda apakah itu??...kalo dulu biru & purple je...sekarang nape ntah aku terpana pada kaler hijau...mgkin aku nmpk ada kedamaian pada kaler hijau...apapon,..kaler pilihan hatiku biru & purple..^_^ ~~ x kesahla...asalkan ada kaler...nanti aku rajin,..aku tukarla yg kaler biru balik...~~

kemanakah aku hujung minggu lps??agak2...ada org tanya x??of coz x....but,..aku nak gak cerita serba sedikit tentang kehilangan aku pd hujung minggu lps...~~ 5,6,& 7 jun 2010....cuti sekolah dah bermula,....aku pon join 1 kem ni,...KEM REMAJA SOLEH...anjuran NISA' ampang & Hulu Langat...sebenarnya,.....aku x knal langsung sape2 yg terlibat...just knal aisyah mardhiah a.K.a kwn baik aimi..tu pon,..knal mcm2 tu jer....tp,...apa boleh buat,...dgn kebolehan yg aku miliki....iaitu dpt masuk dgn org x sampai sehari,..alhamdulillah,..semuanya berjalan dgn lancar....dtg seawal jam 9 malam di masjid al-aman ampang,..brsama aisyah mardhiah & imanina..kitorg pon join meeting dgn fasi2 dr ampang...aku under nisa' hulu langat masa tu..tp,..disebabkan aku sorg je join jd fasi bergabung dgn ampang....so,...layan jela...meeting punya meeting...akhirnya..ukhwah tu mula terjalin....senangkan.....^_^ ~~

selama 3 hari 2 malam aku & teman2 perjuangan bertapa disana....first time aku join kem atas bukit.....sgt tenat...bila tgh malam je,...kabus mula menebal...yela,...puncak....~~ apapon,..semua berjalan dgn lancar....keadaan fasi yg bermacam2 ragam...ada yg siyes,..ada yg kelakau...semua tu perencah dlm sesebuah kem...dgn jumlah peserta 80 lbh....smua x jadi masalah....dgn jumlah fasi & urusetia yg agak ramai jugak...kem diisi dgn modul2 dr ustz2 berkenaan anak soleh....ustz fadhil & ustz azuwa...agak best la....yg paling best ustz azuwa....suka wat org terkejut...itik pon terkejut...hehee..~~aku rsa mcm nk gelak je...tiap kali tgok muka dia....(O_o)v ~~
selain tu diisi dgn mcm2 aktiviti...paling x bleh lupa road tracking....sgt penat+lelah+tenat=hampir2 pengsan di dlm hutan...mna x nye...pegi turun bukit curam...balik naik bukit curam...mcm x bleh nk brnafas aku ni....akhirnya,....berjaya jgk sampai.....fuhh!!!!dasyat ar bukit dia.....x bleh lupa.....^_^ ~~

apapon.....mana2 kem pon aku join...psti semuanya mendatangkan faedah buat diri aku juga...selain dpt berkongsi ilmu dgn adik2 & kwn2 fasi...juga dpt mentarbiahkan diri aku yg selalu perlu diperingatkan.....~~ manusia kan mudah lupa....yg pasti,....ukhwah yg terjalin antara aku & kwn2 kem juga peserta kem...akan aku ingat sampai bila2....ukhwah tu manis sgt mcm ais krim...tetapi ia x kan cepat cair mcm ais krim...thanks kengkawan KEM REMAJA SOLEH...berikan 1 lagi kenangan terindah buat diri ini......~~SEKIAN~~

No comments:

Post a Comment