Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

10 June 2010

::..mengimbau kembali saat itu...::


SALAM....hurm....tetiba rasa macam nak tulis sesuatu tentang ini...tentang saat itu...apakah itu??^_^ ~~~

pagi tadi seawal 9.30....aku bertolak dr rumah ke hulu langat dgn motor skuter karisma amir..mujur dia x keberatan utk hantar aku....coz dia juga nak ke shah alam hadiri kelas di MSU..aku berjanji dgn bazlee....utk dtg menjenguk ustaz nasir & kem TQTC...sesampainye aku,..aku di tegur sorg fasi laki....puan dia panggil aku...sgt sadis!!!aku masih belom berkahwin...

sejurus kemudian ustz nasir pon bjalan keluar dr terataknya menuju ke kereta mywi nya..lalu menyapa aku...dia nak ke shah alam,..melawat isterinya ustzh asni..sgtla bosan aku sengsorang kat situ...si bazlee x sampai2 lagi...bila call,...masih di rumah...sgt skit hati..rsa mcm nk jerittt kat dia..''bazleeeee...dtg cepatttt....''...huhu..kat kem,..semuanya baru...ada la si faizal atan & firdaus uum tu..tp,....aku x sgt mesra dgn dorg tu...just besa2 ja...x la teruja sgt jumpa dorg...hahaha...so,...mcm besa...bdk2 tu ada kelas al-quran...aku msuk dewan...sgtla bosan..aku buka laptop ustz nasir/ustzh asni..sudah agak besa dgn laptop tu...^_^..

lalu....dgn kebiasaan yg aku miliki....aku membuka file gambar2 & video2 kem yg lepas...^_^...ooohh...sgt rindu saat itu..byk juga gambar2 yg aku x sempat nk tgok & amek..paling sedih,..bila aku tgok video yg dorg rakam time aku nk balik...wuaaaa...aku mcm nk nangis balik je..thanks sape yg rakam...pastu tgok gambar2 kat kem & video wakenabeb...mmg best ar....aku gelak terkekeh2x..nasib bek x de org nmpak..

ada fesi2 yg mantop lak...happening habisla.....aku teringat 1 kejadian,..jam 2.30 pg x silap..aku,azah & kak mas...kitorg pg bilik air...masing2 dok mengusik2...kecut perutla...punyela kuang asam dorg tu...tinggal aku sorg2..tggu kat luar..aku melangkah kuar je..dorg lari..aku pon larila dgn kain kembang aku lagi..haha..mcm ape je...bila sampai je kat tepi motor si latiff....motor dia bunyi....kuat giler....dia pasang alarm....adoiiiii...terkujat kitorg...nsib bek bebudak x jaga...masuk dlm bilik kitorg gelak puas2...x insaf lg tuuu...bleh sambung gelak dlm bilik...adoiiii...hehehe^_^kalo nk citer pasal benda kelakar kat kem mmg x hbs...ada saje....

apapon...perkenalan singkat tu,...manis sgt....bagai knal sudah bertahun2...thanks semua yg mencipta kenangan di kem tu....ukhwah kat sana best sgt.....thanks skali lg wat korg sumer...mmg x bleh lupa....bila pg kem je...trus tringat korg....

lama-kelamaan....aku rasa mcm ada 1 perasaan puas bila dpt join 1 kem...baru2 ni join kem remaja soleh...pon mcm tu gak...benda kita x jangka,..yg tu akn jdi kenangan indah buat kita....pengalaman baru dlm kehidupan kita....

~~sekian dulu ceritanye....^_^ ~~

No comments:

Post a Comment