Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

04 January 2010

~ MAK AYAH SELAMAT PULANG ~

salam wat semua...alhamdulillah...29/12/09 yang lalu...mak dan ayah aku selamat pulang ke tanah air dgn selamat dari mekah al-mukarramah menunaikan haji dan umrah...mungkin lepas ni..org akan panggil mak ayah aku..hajjah zuraida dgn haji muhamad fauzi..=)well...aku x balik jemput pun...aimi je yang balik..sedih gak...tapi nk buat mcmana kan...ada urusan yg x selesai lg masa tu...bila pegi ke mekah...pasti byk gambar yang mak ayah amik kat mekah dan madinah..dan x lupa..mak ayah juga bwk balik buah tangan dari sana...tu yg sonok..hehe...jom...tgok gambar mak ayah kat sana....




siti, ayah, mak dan sidi....








tasnim memeriahkan suasana...



dan aku yg teruja dapat jubah mekah dan niqab...hehe

No comments:

Post a Comment