Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

18 May 2010

...pandai akak...^_^...

salam buat pengunjung coretan hati ini..lama x menulis..bukan apa,agak kemalasan ckit..^_^
hurm...pejam celik,umo kite ni dah pon 22 thn..tanda apa tu..^_^ pikir2lah kan..time cuti ni,paling best dapat rasa masakan mak..apapon mak masak..pasti ku mkn sedaya yg boleh..^_^..tapi,lain plak mak,..kalo kite yg balik,mestila dia senang hati kan..coz dia bleh cuti masak..blehla dia nak wat keje dia..mak suka menjahit,menyulam,dan seumpama dgnnya..baru2 ni..mak pegi seminar jahit manik..wah....apalagi,ada je masa terluang..dia jahit hbis baju dia dgn manik2..^_^
so,..mak bg arahan...''anis,mak nak cuti masak..hg masak naa....''.....adoii...kena masak..x leh dah makan masakan mak...huhu~~ kite ni,.masak bleh la ckit2..masak la....mak rasa masakan kite,.dia puashati..cuma dia bgtau la apa yg patut utk sedapkan lagi masakan..bila dah ok,puashati...apalagi....esoknya,..kite lg kena masak..adik2 pon kata...''pandai akak masak..'' mcm nak perli,..tp mungkin puji kot..hehehe~~termakan puji la plak..kadang,pening pikir nak masak apa hari ni..cincai jela..janji sedap..
kite suka makan gulai,.tapi sebelum ni,x penah langsung buat gulai..harap gulai mak je..tetiba..mak suruh buat gulai...hurm....cincai jela...buat la gulai..kite paling x suka,kite masak org makan n komen mcm2..x sedapla,masinla...hehe~~ pastu majokla x nak masak..sbb tu malas masak..tp,..AKHIRnya....agak berjaya la kite wat gulai....ayah makan siap tambah lagi..maknanya,..puashati....mak senyum lagi~~ senyum ada makna...mungkin seterusnya....kite la kena masak lagi...nmpaknye....x leh dah makan masakan mak..kite ni konon2nya,sebelum kawen ni,nak la makan masakan mak puas2....tapi.....x sgka jadi macam ni...
mak,...kali ni je bg anis peluang makan masakan mak..bila lagi...hehe^_^..mak masak la tiap2 hari..time emergency anis lak masak..huhu~~ tapi,x pela..ok gak kena masak...sekurang2nya dapat buat resepi baru..yg sebelum ni x penah buat...(^_~)v perempuan...kena pandai masak...kalo x pandai masak,habislah~~ mak kata macam tuu...sekian~~~~

No comments:

Post a Comment