Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

28 May 2010

:: PAMERAN KERANDA & MUZIUM NEGARA ::

SALAMESRAIKHLASAYANG wat semua pengunjung coretan hati ini....^_^ 28/5/10 pkol 3.30ptg,...aku bersama adik2 aku,.aimi,fahimah & aisyah mengunjungi muzium negara utk meninjau pameran keranda...disamping itu membawa adik2 aku yg dah lama x kuar jalan2 (fahimah&aisyah)^_^hehe~ ayah sebagai drebar kami yg dedikasi menghantar ke muzium..pastu kitorg pepandaila masuk..dah beso2 kan....hehe~ x kan sesat punye...sesampai di hadapan tgga pameran...semua mcm teruja...click2...mcm besala kan...tangkap gambar adalah hobi aku ke tempat2 mcm tu...aisyah masih maintain..x de tanda2 cuak ataupon masalah ketakutan terlampau...hehe~

selepas membeli tiket dewasa berjumlah rm2 seorang...& kanak2 free of charge...kami pon masuk...agak ramai juga pengunjung coz cuti hari wesak kan..part pertama dah tunjuk pengebumian zaman neolitik..dorg tanam mcm tu je..letak pinggan mangkuk atas mayat..tp kat situ tunjuk tengkorak la...aisyah dah cuak...nk cpt je jln....aku ni x sempat2 nk amik gambar..last,suruh aimi handle dia..aku plak amik gambar...^_^yg fahimah kat mana2 je dia nak aku amik gambar dia..mcm best je dia rasa...^_*....byk gakla dorg tayang jenis2 keranda..ada keranda batu,keranda tikar mengkuang,keranda labu sayung besar(btol ke x ni aku sebut),....bantai jela...keranda org cina,hindu,buddha,org2 asli...macam2 lagila..hehe^_^....korg nk tau pg la tgok sendiri...

habis je...kitorg kuar pg tgok pameran asean lak...yg tu free...layan jela.......barula aisyah nk bergambar...siap suruh aku tangkap kat semua tempat yg dia nk....haha..lawak adik aku ni....rupa2nya td dia takut coz nmpak tengkorak & mayat bungkus kain kapan ...hehe...kat pameran asean dgn muzium biasa dia okla....^_^nasib baik dia x melalak..kalo x..mati aku..

puas gakla berjalan dlm muzium....sempatla amik banyak gambar...korg tgokla...aku bubuh sikit je...x terlarat nk bubuh semua...kalo bubuh smua nnt,..korg kena byr rm2 lak..hehe~ layan jela gambar kitorg kat bawah ni....~(O_o)




















No comments:

Post a Comment