Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

28 January 2012

::Baucer Buku dengan Buku Ilmiah::

Baru-baru ni negara dan dunia MAHASISWA digemparkan dengan BAUCER BUKU (1 malaysia) ^^, saje laa saya bubuh dala kurungan..marah plak nanti tak bubuh slogan diorang ni.. :P memang KECOH lah dengan baucer ni dikalangan pelajar2 IPTA/IPTS..semua dapat, warganegara..seronok tak terkira laa sesetengah pihak.. :) tapi bagi saya ia hanyalah 'umpan' sempena PRU akan datang tak lama lagi ni..biasalah...orang bagi kita ambil..tolak rezeki rugi.. :)


so,tarikh sah baucer sampai 31 mac 2012 sahaja...lama kan..tapi,ramai yang 'tak sabar' nak habiskan baucer tu..yelah free..cepatlah.. :p kecoh lagi 1 malaysia,kedai buku penuh dengan orang sejak 2 minggu lepas..semua menggunakan baucer..rm200 je..bagi saya tak cukup rm200.. :") saya pun malas nak rebut2 dengan orang lain,konon2 nak serbu lewat sikitlah..hari ini 28 jan 2012 saya pun ajak kawan teman pegi popular dekat pekan rabu...masyaALLAH,masuk2 dah ramai..dengan rak bersepah2..agak2la kan... ;) kesia kat pekerja kedai tu...lagi kesian kat cashier...tak berhenti mengira.. :P yang nak membayar pun letihla beratur panjang...

masuk2 je popular saya terus ke rak buku wanita/agama/motivasi..sebab inilah rak yang selalu saya jenguk first2 sekali..blurr di situ..buku yang saya cari tak jumpa..penin saya tengok lama2..pusing2 setengah jam jugakla..baru jumpa buku yang berkenan dihati..awal2 lagi saya daj ambil buku himpunan doa utk wanita buat anak2 buah kem saya..then baru saya pikir buku untuk saya..blurrr sangat2..buku yang saya nak dah habis.. :"( sedih kot...tak pe,nanti saya nak cari kat pustaka darussalam plak..hari ni,saya guna rm100 je baucer..rm100 lagi saya nak guna dekat pustaka darussalam..

dah pusing dekat 1 jam setengah,saya dah malas dah nak cari,lagipun bajet dah cukup..beratur panjangla utk bayar..macam2 la gelagat orang saya dapat lihat..ada yang bawak anak beli alat tulis dan buku,ada yang angkut mak ayah adik2 1 family datang beli buku..(cukup ke rm200 utk 1 family?) ntahlaa...hehe..macam2 kan..yang tu tak ape lagi..at least,adik2 dia beli buku sekolah..yang paling saya hairan,MAHASISWA/SISWI ni..macam tak ada buku ilmiah je dorg nak beli...alih2 'NOVEL' jugak..novel tu dah tahu dah apa prolog dgn epilog dia.. :P sama je dgn drama..tapi tulah,tak faham saya..banyak buku2 ilmiah,buku agama yang dorg boleh beli..tapi tak nak beli..merungut tak tau nk beli buku apa...(sah x penah pegi kedai buku beli buku..) last2,beli novel je??aduh!!rugi sangat2...

sempena maulid nabi s.a.w ni belilah buku2 berkaitan...buku 'SYAMAIL MUHAMMADIYAH' comfirm2 tak ada lagi kan..beli buku macam ni..kenali nabi s.a.w..kata sayang dan cintakan nabi..tapi tak nak pun kenal dia..TAK KENAL MAKA TAK CINTA la kawan2..nak menyuburkan lagi cinta kita terhadap nabi s.a.w kena la baca tentang baginda..

apapun,alhamdulillah..saya dapat beli 3 buah buku yang saya rasa ilmu didalamnya akan saya cuba sampaikan pada orang disekeliling saya..buku 5 tokoh penggugat zaman,kuasa kepemimpinan al-fateh dan like father like son..menarik tentang buku like father like son,ia adalah buku kisah2 yg sarat dengan hikmah yg bukan hanya memikat tapi boleh membangunkan modal diri kita dan menguatkan ketauhidan jiwa terhadap Allah swt..insyaALLAH,moga saya beroleh manfaat dari bahan bacaan ini..

jom!!beli dan baca buku2 yang lebih ilmiah....




awesome tau sultan muda ini...



best buku ni.. :)



wajib ada sorang satu....sempena maulid nabi s.a.w..belilah ye ;)


wahhh....hebat kerana ISLAM!!



insyaALLAH..Buku comel ini akan sentiasa disisi....ke mana saja...
kaler HIJAU..santek sangat2

No comments:

Post a Comment