Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

25 January 2012

::TAHUN BARU 2012 MASIHI::











PERISTIWA: Himpunan 1000 jiwa 1 hati.

ANJURAN: Raudhatussakinah ANDA BIJAK JAUHI ZINA.

TARIKH: 31/12/11-1/1/2012.

TEMPAT: MASJID NEGARA KUALA LUMPUR.

first time aku sambut tahun baru...dan first time aku sambut tahun baru kat luar rumah...tapi alhamdulillah,bukan program maksiat yang aku sertai..bahkan program yang baik,penuh ilmu dan keinsafan jua semangat jihad utk tahun baru..2011 berlabuhkan tirainya..2012 tersenyum membuka pintu dan ruang..^^, tahun baru anda dimana?pasti ramai yang menyembutnya..kita sedia maklum,detik tahun baru banyak program hiburan dan maksiat disajikan..tetapi ada beberapa tempat yang menyajikan program pembersihan rohani..seperti yang aku join ini..^^, jom tengok.apa program yang aku join..

program ni dinamakan 'HIMPUNAN 1000 JIWA 1 HATI' mengumpul 1000 orang peserta yang benar2 inginkan tahun barunya bebas dari gejala sosial..yang dianjurkan oleh ANDA BIJAK JAUHI ZINA Raudhatussakinah training & consultancy..mempromosikan jauhi zina,memang sgt tepat utk anak2 remaja bersama dalam program ini..

30/12/2011 : sebenarnya aku rancang nak balik esok pagi tu...31/12/2011....tapi tiket habis...hurm,terpaksala tunda sampai hari rabu..lambatnya!!....terus aku pikir pasal himpunan ni..yang aku tolak pelawaan menjadi fasilitator di program besar ini..macamana ye?aku teringin la pulak...so,aku dah pikir...aku nak pegi..aku mesej sis jaja farizah,yang menguruskan fasilitator program ni..kira orang kuat raudhatussakinah jugakla ni..^^, sis jaja call aku terus dan bagitau...'anis,awak boleh datang esok pukul 8.30 pagi di masjid negara kalau awak benar2 boleh bagi komited dalam program ni...oh!sure la aku boleh...^^, so,aku bagitau sis jaja...'jazakallah sis,sy datang esok! sambil senyuman terukir lebar....puashati!x dapat balik kedah join lantunan mahabbah rasulillah,aku dapat join himpunan ni..dengan cepat jugak aku mesej sorang kawan yang baru aku kenal kat fb,kak fatimah suraiya..kitorang penah borak,then dia duduk searea dengan umah aku...wahhh!syoknya....boleh follow dia...dia drive..so,aku x payah susah2 suruh ayah hantar..dahla adik2 aku x nak ikut,padahal aku dah daftar nama dorang..haisshh!program free pun x nak pegi..memang rugi..^^,

31/12/2011 : seperti dijanjikan dan diplan...aku pun bergerak ke masjid negara pagi tu dengan kenari silver kak fatimah..kak fatimah memang cekap drive dekat KL..maklumla dah brapa tahun dia amek lesen kan..aku ni je,ntah bila nak amek lesen..^^,alamak!!jem plak.....time2 ni la nak jem..nak buat jalanla..nak tutup jalanla...adohaiii...kami lambat sampailaa...ape lagi kan..tapi,alhamdulillah sampai..hee...ramai kot fesi dengan urusetia...yelah,peserta 1300 org kot...memadailah kan...^^,so...dah diberi tugas,dan dengar taklimat..pukul 12 tghari budak2 dah datang daftar...sampai pukul 4 ptg...fuhh!ramai......aku dapat 12 orang anak buah...solat,makan,pegi dewan,duduk dalam dewan,tido...semua bersama.... ^^, best kan...ptg tu perasmian,then lps maghrib ada tazkirah oleh imam masjid negara,then lps isyak...bermulalah pengisian rohani dgn ilmu dari ibu aisyah,UP firuz,Dr.zahazan,.dendangan selawat oleh IM Najdi,pengacara jemputan fedtri yahya MHI TV3,konsert dari shoutul harakah,video USRAH dari wardina safiyyah utk Dr,harlina siraj,dan ikrar selepas detik 12.00am oleh bro abdullah omar (AO)..turut hadir pengarah raudhatussakinah ummi rosmawati,ally iskandar dan dato' pengarah JAKIM..seterusnya...bersurai jam 12.30 am,minum dan tido...

1/1/2012 : seawal jam 4.00am semua bangun,bersihkan diri,berwudhuk utk berqiamullail bersama IM hasan..then solat subuh,tazkirah...lps sarapan,bermulalah larian 1000...hee...aku x lari tau,jalan je...penat kot...jauh...nk lari ke tasik perdana tu pon..jalan bukit2...adohaii..hee..sampai tasik,kitorg buat aktiviti sikit...duduk ja semua...paling best 'break clap'...kena peka..terhibur jugak walaupun letih berjalan jauh tadi :P..makan tengahari dengan anak buah masing2 dan majlis penutup..bergambar dan bersurai...^^, ~~~

then,balik semula ke masjid negara,berkemas..masa yang sangat terhad membuatkan masing2 tak sempat nk buat jejak kasih yang terakhir..harap,lepas ini kita dapat berjumpa lagi dan merapatkan lagi ukhwah yang telah terbina..love ukhwahfillah....ANDA BIJAK JAUHI ZINA....~~sekian

No comments:

Post a Comment