Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

05 October 2009

AIDILFITRI 2009...

melawat aimi di hospital...

family ku....

Raya tahun ni..amat berbeza dgn raya tahun2 sebelumnya..nak tau knp?krn tahun ni aku dan family tak bermalam di rumah siti dan sidi (atuk dan nenek)..kalo tak..sejak tok wan ngan tok meninggal 8 tahun lalu..aku n family akan beraya di baling..tapi tahun ni..ayah aku bertukar fikiran...setelah bertahun2 beraya di baling...ayah nak kami beraya di kulim..rumah yang ayah beli beberapa tahun lamanya..yang sedihnya...tiada siapa di umah siti sidi...semua bermalam di rumah sendiri dan rumah mertua dorang..yang tinggal hanya mak cik yang sarat mengandung dan menanti utk melahirkan bayi sulongnya...


syawal...spupu baru...

adik2 pempuan..

first time beraya di rumah sendiri(kulim)...sbb x pernah beraya di kuala lumpur...walaupun dah hampir 12 tahun tinggal di sana..tapi berbuka puasa yg terkhir..kami berbuka di umah siti sidi..ramai gak...hehe..jam 4 pg...boleh di katakan smua yang ada henset dpt msg berbunyi mcm ni..."mak cik sakit nak bersalin...doakan agar dia di beri kemudahan utk melahirkan.."aku dpt msg dari pak ndak...(dlm hati aku...kecoh 1 kmpg..mcm la tu cucu sulong...sdgkan cucu yg ke 26..tp aku doakan gak la utk m.cik..hehe)..makna kata siti ada kat hospital la pg raya esok..x da sape la kat umah...aku n family pg mlawat m.cik lps solat raya..dlm pkol 10.30 pg raya..baby lelakinya selamat di lahirkan pd pkol 10.00pg...secara normal...m.cik kata kat aku...sakit ooo nk beranak...haha..aku senyum je dan membalas....mmg la sakit(walaupon aku x penah rasa..huhu) aku kata kat m.cik...itulah pengorbanan seorang ibu...dia mengandungkan kita 9 bulan 10 hari...melahirkan dgn separuh nyawa......membesarkan dgn susah payah...menjaga dgn penuh ksh syg,...sbb itu Allah muliakan ibu...slps itu baru ayah...eh2,.ni citer raya la...bkn citer tu,..hehe..


raya 09...

bertambahlah seorang lg ahli baru dalam keluarga kami...kami panggil dia syawal...walaupon mak pak dia bubuh nma yg agak glamer ckit..(ahmad danish al wasim)..kami tetap nk panggil syawal..haha..sesukahati je...raya thn ni aku sedih sgt...x dapat duit raya byk...dpt la jgk...dlm rm20...cukupla tambang balik alor setar..haha...raya ke-3..adik aku...aimi(kuliyah usul 1 kuin)..terkena demam denggi...kena msuk wad plak,...x leh raya sakan la kami....di sebab kan adik aku ni demam...(ank manja ayah aku)..kali ke-2 dia kena denggi...senang kata...raya kitorang thn ni byk kat hospital..haha...


adik2ku.....

hah...1 lg...raya ke-7...ada kenduri cukur jambul...kami dtg lewat...aimi kami tggl sorg2 kat hospital...mak ndak ngan siti dah membebel..x tlg dorg msk...pastu...apalagi..aku ngan adik pompuan aku iffah la jd mangsa....kena cuci pinggan mangkuk periuk smua....x comel dah aku lps tu..baju raya habis basah..hahaha...apapon...kitorg buat dgn senang hati....(smbil psg lagu kuat2)buat mcm umah sendiri...keceriaan tetap terpancar di wajah kami sekuarga...coz dpt gak jln raya kat umah sanak sedara...(agak2..bila lak aku wat kenduri?hehe)

bersama adik2...

No comments:

Post a Comment