Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

05 October 2009

JALAN-JALAN CARI JALAN....

kat laman masjid bukhari....

Minggu lepas....sempat aku dan teman serumahku...meluangkan 1 hari berjalan sekitar Alor setar....selama 3 tahun di alor setar...x penah lg jln2,nnt org tanya x tau nk bgtau mcmna lak...jd dikesempatan yg ada walaupon ckit....kami pg la jln2...kami ber5 shj...kak niza x mau ikut....(biasala..isteri org..kna mntk izin suami dulu kan...)


masa ni hujan....

air yg plg mahal penah aku minum...


macam biasa...naqhiah la driver kami....hehe..(yg lain dah ada lesen..tp x berani bawak..kcuali aku yg x amik lesen lg..)..tgok je dia tu mcm ayu ckit..tp bwk kereta mcm pelesit..dah biasa bwk kat k.L..hari yg kami rancang..cuaca x berapa baik...hujan...tp dah rancang..kena la p jgk...bila hujan...nk jln pon x berapa nk seronok..terbatas..hmm..first skali..kami dari rumah terus ke muzium padi..masa tu hujan lebat..berpayung la kami..sedangkan kat situ lah port kami nk brgmbr byk skali...tp leh amik yg sekadar saja...

demontrasi....

modal kami....

lps tu kami ke menara...kami guna kad matrik dari harga rm6,jadi rm4...mahal gak....x de ape pon kat atas tu...rugi je...tpx pe..org tnya..dah naik menara a.setaq belom...kami leh jwb...dah.....hehe..pastu..ada sorg dr kami ni...beria2 nk naik restoren berputar kat atas tu...naik2...pelayan bg menu...mak ai....air plg murah rm6.50...telan air liur la....kalo bapak aku tau la..mampuih kna ceramah....hahaha..


tengah menikmati pemandangan dlm muzium..


kat restoran...

lps tu kami p solat kat masjid zahir...pstu p sentosa...pastu baru p msjid bukhari nk solat maghrib....cri jln nk p msjid bukhari 1 hal...byk sgt jln...dkt stgh jam dok pusing2 kat jln..last2 jumpa gak masjid bukhari..hahaha..lwk2....pastu p la singgah sat kat giant,...sblm balik umah...kami brhenti mkn kat tepi jln...dah mkn...balik rumah...walaupon x byk tempat leh p...tp tetap ada kenangan bsma kwn2 serumah aku ni....walaupon kat dln umah pon kami dok kecoh2...tp brjln bsma2 lebih menambahkan kenangan...sblm msg2 mbawa haluan..slps tamat pengajian nnt...




No comments:

Post a Comment