Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

02 October 2009

jamuan aidilfitri yang sgt teruk!!

semalam...aku dan kwn2 serumah aku berhasrat utk menahan perut(x mkn petang)...krn kami dah beli kupon rm5 jamuan aidilfitri di kuin...mlm tu kami pon p la..tmpat yg telah di tetapkan...msa tu kmi p pkol 8 mlm....x pela..dok dlm dewan ada penutupan mpm...

bila jam mnunjukkan pkol 10.30mlm...kami dah x leh dok senyap....lenguh...perut pon dah nyanyi mcm2 lagu...pop,rock,indi,smua ada...lapaq sgt....x pela...tggu sat...tgok gak la apa depa wat kat pentas tu...tp msa tu mmg hti ni dah mgutuk...bila la bleh mkn n balik....byk keje lg ni....dah 2 hari aku tdo bpe jam je..tdo pkol 2,jaga pkol 5...mata aku dah merah,lebam smua ada....sbbnya bz sgt dgn assgnment dan amal sanah....pkol 11...x de tnda2 mjlis tu nk berhenti....bengangnye....pkol 11.45....depa brdikir barat lak...ya Allah....hanya tuhan saja yg tau....keadaan aku n kwn2 n sluruh plajar kuin msa tu....x larat dah....nk menunggu...

akhirnya kami keluar...lntak la depa nk melalak ka apa ka tgh2 mlm tu....bkn ckit bleh lak meleret2...aduh..dgn aku yg x ska sgt loghat klntan ni...pening aku dgr dikir barat tu....ada pulak kwn2 yg puasa berbuka dgn kuih ja...tp trpaksa tggu smpi lwt mlm....lps tu...dah bli kupon...mestila nk mkanannya kan...kna amik kat kelas d-2 lak....ya Allah...kesabaran ku teruji lg...apakah mereka x da akal utk berfikir....dgn plajar yg ramai,lwt mlm....msa tu dah pkol 12 lbh....dorg sediakan 1 kelas je utk brapa ratus org tu...mknn dahla mcm mangsa bencana...nasi bungkus....bkn jamuan raya tu..aku x penah jumpa jamuan raya mcm tu...dgn berebut2...sbb dah lwt....masing2 nk balik tidoq dah...ada yg nk pengsan...mcm2....

akhirnya pkol 1.30 pg...aku n kwn2 sampai ke rumah....baru leh mkn...hari yg plg teruk dlm hidup aku...aku nk pesan...kalo korg nk wat program...buatlah dgn sistematik...knp thn lps ok je....thn ni jd mcm ni...ramai yg mengeluh...bkn kami x mau bg sokongan...tetapi bila kami bg sokongan mcm ni lak jdnya....tobat thn dpn aku x msuk dah jamuan raya kuin...bkn aku je ckp mcm tu...aku pon dgr bdk2 lain mengeluh...kata dorg semacam kata2 aku...jamuan raya thn depan x da org p....nsb lah hangpa..mkn nasi kat umah lg kenyang....x la buang msa sbb jamuan tu je...nk buat majlis...tgok masa sama...dah tau lewat...paham la org nk balik tidoq n buat keje lain lg....tolong ek....jgn buat mcm semalam dah....takut nanti apa yg pihak tertentu buat x de sape bg sokongan....biarlah majlis smalam jadi pengajaran,....ni lah jamuan aidilfitri yang sgt teruk!!

No comments:

Post a Comment