Welcome


" Ya ALLAH, Tuhan yang menguruskan hati..uruskanlah
hati-hati kami ke arah jalan ketaatan kepada-Mu "

:: oPeN yOuR EyEs ::

'Wahai anak-anakku, sesungguhnya kalian memeluk agama ini tanpa paksaan. Kalian telah berhijrah dengan kehendak sendiri. Demi Allah, yang tiada Tuhan selain Dia. Sesungguhnya kalian ini anak2 lelaki dari seorang lelaki dan dari seorang perempuan yang sama. Tidak sanggup aku mengkhianati ayahmu, atau membuat malu bapa saudaramu, atau mencoreng arang di muka keluargamu. Jika kalian telah melihat perang, singsinglah lengan baju dan berangkatlah, majulah paling depan nescaya kalian akan mendapatkan pahala di akhirat. Negeri yang abadi. Wahai anakku, sesungguhnya tiada Tuhan selain Allah dan bahawa Muhammad itu Rasul Allah. lnilah kebenaran sejati, maka untuk itu berperanglah dan demi itu pula bertempurlah sampai mati(syahid). Wahai anak-anakku, carilah maut nescaya dianugerahkan hidup.' -Al-Khansa bintu Amru-

11 October 2009

~ cUti sEm akan dAtaNg sUrAm ~

mak ayah....


Tak lama lg...semua student KUIN akan menduduki exam...termasuk aku...x lama je lg...tp...x menelaah apa pun lg...bz dgn amal sanah..bahas...dan mcm2 lg....bila dah dkt nk exam...dlm kepala ni dah tringat kat rumah yg jauh di sana...6 @ 7 jam jgkla nk sampai..pikir nk bli tiket...kali ni aku ngan kiah brcadang nak balik naik ktm..sampai kat k.L Sentral amik putra LRT ke rumah lak...mmg penat...tp cukup sronok...tp....mgkin aku je kot ada kat rumah k.L..mak ayah insyaallah 17/11/09 bertolak ke tanah suci...sedihnya...x leh nk hntr mak ayah kat airport...kata mak..adik2 aku,..Iffah, Fahimah dan Aisyah..mungkin tggl di kampong..Afif mungkin x cuti...coz dia sekolah tahfiz..cuti x sama dgn org lain...

Amir...x tau la dia cuti bila..x kisah sgt dia tu...dah besaq..dah leh jd bpk org...kalo dia x balik kampong..lehla teman aku kat k.L..aimi mgkn nk duduk kampong jgk...biar dia rasa lak mcmana dok kat umah siti tu....hehe...bkn aku x mau dok kampong..tp...boring...x tau nk wat apa kat kg tu...kalo kat k.L...aku ada byk keje leh buat...first,..tempohari..Hafizuien Basya,kwn masa kat RTA dlu ada call..nk comfirm jd fasi kat sekitar selangor n k.L..aku tolak...kali yg ke-3 aku tolak ajakan dia...tp...bila aku dah plan balik...aku nk mntk balik la...hehe...(baru ubah fikiran)..sbb haritu aku x tau nk kna jga adik2 aku ke atau dorg kna dok kat kampong..bila dah mak kata dorg dok kat kg...selamat ckit...aku rsa senang la jgk...aku nk wat keje kat k.L...nk dok sorg2 kat umah tu takutla plak...tp..x pe..amir ada kot..(umah aku berhantu)hmm....


keluarga mawaddah..


pastu...aku rasa nk p RTA(sek lama aku)...nk p melawat adik2 aku yg msh setia kat sana...jumpa ustaz ustazah aku...pastu....agak2 dah beres keje kat kL...Baru aku balik kampong...tgok adik2 aku..di samping tu berbakti pd siti n sidi..hehe...(baik punya kakak)...17/12/09....ada 1 lg plan yg sgt best...kwn2 ajak p cameron...wah...nk p kali ke-2 ni....kalo p...msti hbs duit byk....kena bajet ni...tp kna gak bli apa2 utk adik2 kesayangan aku tu...amir,aimi,iffah,afif,fahimah dan aisyah,..pyh gakla ada adik ramai sgt...x bg sama rata kang..kata pilih kasih...hehe

pastu nk kna pikir gakla...result kan....huhu...takut gakla....hmmm...mmgla best kalo pikir nk p jln2....tp...yg x best nya...cuti sem ni...x dpt nk kumpul dgn family....mak ayah kat mekah..adik2 kat kampong...aku lak nk bertapa kat umah k.L...wuaa....sedih tol...nnt aku msti nangis dlm bantal(ayat sengal..)haha mcm bdk kecik..
aku kna tabah...heheh..nnt adik2 aku nmpk...malu aku...jatuh standart aku sbg kak long...12/12/09..ada someone nk balik mesir dah....=),..2 tahun plak la dia nk blik cni..tu pon x tau la kalo dia nk sambung kuliah quran lak kat Tanta...skrg dia kat Shoubra..lg 2 thn hbs..hehe

suramnya nnt...suasana umah aku tu....x da adik2 yg bising...yg suka menyanyi...menjerit...brgaduh...x da mkn sama2 dgn adik, mak, ayah....x da kata mengata time mkn(ni bla mkn adik bradik je...ayah x da..beranila..)..x da kuar ngan adik2 jenjalan kat C.m, klcc, msjid india, midvalley...besday fahimah 8/12 dan mak 20/12/09 nnt x leh smbut..n x leh mkn kek(tp aku rasa nk beli gak kek utk fahimah..hehe)..wua...suram n sunyinya....x penah rasa mcm ni....apapon...aku kna la trima takdir ini...alhamdulillah...hasrat mak ayah nk p haji akan trcapai...smoga mak ayah mndapat haji yg mabrur...yg di terima Allah...amin....mak ayah...jgn lupa doakan yg terbaik utk anis...moga Allah beri kejayaan pada anak kalian ini...dapat jd anak yg solehah...amin..mak ayah doakan anak2 kalian berjaya..bahagia di dunia akhirat...dapat jd ank yg soleh solehah...anak2 mak ayah doakan...mak ayah selamat pergi dan selamat pulang agar kami dpt lg menikmati kasih syang mak ayah..YA ALLAH...peliharalah kedua ibubapa ku...lindungi mereka dari mara bahaya...AMIN....


adik beradik...

No comments:

Post a Comment